ينظم مركز الرؤية لخدمات التدريب دورة تدريبية بعنوان "تنمية مهارات رؤساء أقسام العلاقات العامة"، وذلك في يومي 10 و 11 يونيو 2015، من الثامنة والنصف صباحا وحتى الثانية والنصف ظهرا.
- يقدم الدورة الاعلامي الكبير :
يحي أبو زكريا
- المحاور:
- ما معنى العلاقات العامة وما هي أدواره ومسؤولياته ومهامه
- نتعرف على مفاتيح النجاح وأٌبواب الفشل في هذه المهنة
- ما هي الثقافة التني يحتاجها مدير او مسؤول العلاقات العامة
- شروط لا بد منها ينبغي تواجدها لمن يمارس مهنة العلاقات العامة
- القواسم المشتركة بين العلاقات العامة سواء في المؤسسات الحكومية او الخاصة
- كيف تعد دراسة استقصائية حول المؤسسات التي تتعامل معها
- التطوير المتواصل لقطاع العلاقات العامة
- كيف يمكن لدائرة العلاقات العامة أن تعمل على نجاح المؤسسة ماليا واداريا؟
- كيف يتعامل مدير العلاقات العامة مع وسائل الاعلام؟
TRAINING COURSE OUTLINE
PERFORMANCE MANAGEMENT
OBJECTIVE
This course intends to expose HR employees and Managers in the SMEs to the performance management principles and guide them to create the same in their organizations and implement the system accordingly.
AT THE END OF THE COURSE, EMPLOYEES WILL LEARN:
1. What is performance management (PM).
2. What are the benefits of PM for the employer & employee?
3. How to create a moderate performance appraisal system?
4. The Bell Curve Theory.
5. Analyze & control of the PM results.
6. Link the PM results with organizational growth & career development.
COURSE CONTENTS:
1. Why Performance Management?
a. Performance Definition.
b. Legality & Fairness.
c. Oman labor law.
2. Benefits of the performance management:
A. for the employer
B. for the employee
3. Creating simple performance Appraisal System:
a. PM policy.
b. About the policy: Main areas (Introduction, performance Cycle, PDR Forms)
c. PM Process (Organizational goals, JD & KPIs, achievements, employee's opinion, closings).
d. Disagreements with the Superiors
4. Bell Curve as a model.
5. Link the results with the HR system:
a. Training
b. Promotion
c. Development
d. Poor performance
6. Questions & Answers session.